Check uw huurverhoging 2018

Publicatiedatum: 12-04-2018

Medio april hebben al onze huurders een brief ontvangen over de huurverhoging 2018. Ruim 75% van onze huurders krijgt 0% huurverhoging. Een aantal huurders krijgt wél nog een huurverhoging. Dit betreft bewoners die in verhouding tot de kwaliteit van de woning weinig huur betalen. Woningen die nu een relatief lage huurprijs hebben, kunnen een hogere huurverhoging krijgen dan woningen die nu al een  juiste prijs hebben.Het kan dus zijn dat twee gelijke woningen een verschillende huurverhoging krijgen, omdat de huidige huurprijs niet gelijk is. De huurverhoging varieert van 0,75% tot 1,50%. Dit is ruim beneden het maximaal toegestane percentage van 3,9% . Ook de scheefwoners ,de groep  die volgens de overheid qua inkomen buiten de doelgroep van de woningstichting valt, krijgen een huurverhoging. De totale gemiddelde reguliere huurverhoging van Woningstichting Voerendaal komt daarmee uit op slechts 0,51%. Ook dit is ruim beneden het wettelijk maximale gemiddelde huurverhogingspercentage van 2,4%.

Medio april ontvangen alle huurders van Woningstichting Voerendaal bericht over de huurverhoging.

Op de website van de Woonbond kunt u controleren of het voorstel voor de huurverhoging voldoet aan de wettelijke eisen. Controleer uw huurverhoging hier.