Een zeer geslaagde burendag!

Publicatiedatum: 27-09-2018

Woningstichting Voerendaal schenkt koffie tijdens feestelijke Burendag

Zaterdag 22 september was het zo ver. Woningstichting Voerendaal  heeft de burendag gevierd op zes plaatsen in Voerendaal  samen met veel  huurders en andere geïnteresseerden. Burendag is namelijk de dag waarop je in contact komt met je buren.

Om de buren bij elkaar te krijgen had woningstichting Voerendaal een originele barista geregeld die iedereen van een lekkere kop koffie voorzag; van espresso tot cappuccino, maar ook een “normale” kop koffie of thee ontbrak niet.  Daarbij een heerlijk stuk vlaai en alle aanwezigen waren aan het genieten. Ook de kinderen werden niet vergeten. Met limonade, snoepjes en krijtjes kwamen ook zij ruimschoots aan hun trekken.  Na afloop kreeg iedereen een doosje bonbons mee om na te genieten; een bonbonnetje voor jezelf en één voor de buren.

De koffiekar startte in Ubachsberg op het Bernardusplein , waar de opkomst gelijk overweldigend was. Vandaar naar het Bautseplein  in Kunrade, waar huurders, particulieren, maar ook raadsleden van de gemeente Voerendaal elkaar troffen onder het genot van een kop koffie.   Via de Wolfsestraat en de Teggert in Voerendaal ging het vervolgens naar de St. Gillisstraat in Ransdaal om uiteindelijk in de Houtstraat te Klimmen te eindigen.

Bij iedere stop troffen vele buren elkaar, aangevuld met leden van de Huurdersbelangenvereniging,  raadsleden van de gemeente Voerendaal en medewerkers van de Woningstichting Voerendaal.  Er werden nieuwe contacten gelegd, herinneringen opgehaald en goede gesprekken en discussies gevoerd. Burendag vier je samen!

Alle aanwezigen waren het er na afloop over eens; dit was een zeer  geslaagde dag en als Woningstichting Voerendaal kijken we al weer vooruit naar de Burendag 2019.