Reageren via Thuis in Limburg op de nieuwbouwwoningen aan 't Veldje

Publicatiedatum: 02-04-2019

Reageren op de woningen

Update: het is inmiddels niet meer mogelijk om op de woningen te reageren. De woningen hebben van 2 april tot en met 9 april 2019 op de website van Thuis in Limburg gestaan. In deze periode was het mogelijk om op de woningen te reageren. Heeft u dat niet gedaan dan komt u niet meer in aanmerking voor de woningen. Om te kunnen reageren dient u ingeschreven te staan als woningzoekende bij Thuis in Limburg.

Criteria om in aanmerking te komen voor een woning aan ‘t Veldje

• Uw huishouden bestaat uit maximaal twee personen;
  • Kandidaten die tijdens de toewijzing woonachtig in de gemeente Voerendaal zijn én bij de verhuizing een koop- of huurwoning achterlaten hebben voorrang;
  • Uw bruto huishoudinkomen bedraagt niet meer dan  € 38.035 (prijspeil 2019) voor de woningen 2, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14 en 15 en niet meer dan € 70.000 (prijspeil 2019) voor de woningen 1, 3, 4, 5, 6 en 8. Wij moeten voldoen aan de regels van passend toewijzen. Hierbij is uw inkomen en gezinssamenstelling in combinatie met de huurprijs bepalend voor een woningtoewijzing. Vul daarom uw gegevens in Thuis in Limburg correct in. Meer informatie over passend toewijzen vindt u hier;
  • Toewijzing vindt plaats op basis van inschrijftijd bij Thuis in Limburg.

Stapsgewijs reageren via Thuis in Limburg

Hieronder leest u stapsgewijs hoe u kunt reageren:

1. Ga naar www.thuisinlimburg.nl;
  2. Rechtsboven in de hoek klikt u op inloggen. Om in te loggen heeft u uw inlognaam en wachtwoord nodig. Nadat u ingelogd bent komt u op “mijn pagina” terecht.
  3. Ga naar het groene blokje “Zoekprofiel en tipbericht” en zorg dat bij type woning “hoekwoning” en “tussenwoning” aangevinkt staat en bij het aantal slaapkamers “1 en 2” slaapkamers. Vink vervolgens bij locatie,  bij regio “Parkstad” aan, bij gemeente “Voerendaal”, bij plaats “Voerendaal”. Klik vervolgens op “zoekprofiel opslaan en resultaat tonen”.
  4. Afhankelijk van de hoogte van uw inkomen en huishoudgrootte krijgt u 1 of 2 woningen (Veldje 2B of Veldje 4) te zien. Krijgt u geen woningen te zien, dan voldoet u niet aan de gestelde criteria.
  5. Ga nu naar het woningtype waarin u geïnteresseerd bent en klik op de woning. U krijgt nu de kenmerken en de toewijzingscriteria van de woning te zien. Mocht u uitgenodigd worden voor een kennismakingsgesprek, dan kunt u tijdens het gesprek uw voorkeur voor een specifieke woning kenbaar maken;
  6. Wanneer u in aanmerking wilt komen voor dit type woning, scrolt u helemaal naar beneden en klikt u op “reageer”.  U krijgt dan meteen een melding in het scherm dat u gereageerd heeft op de woning.
  7. Wanneer u bovenaan in het scherm op uw naam klikt,  komt u terecht op “mijn pagina” en kunt u klikken op “mijn actieve reacties”. Hier kunt u zien op welke plaats u op dat moment staat. Let op, uw plaats op de lijst wordt bepaald aan de hand van uw inschrijftijd, dit kan nog wijzigen gedurende de tijd dat de woning op Thuis in Limburg gepubliceerd staat.

Kennismakingsgesprek

Nadat de advertentietijd is verstreken gaan wij aan de slag met het benaderen van kandidaten. We starten bovenaan de kandidatenlijst en bekijken op basis van de gegevens die u heeft ingevoerd op Thuis in Limburg  of u eventueel in aanmerking komt voor een woning en maken we een afspraak met u om kennis te maken. Dit is nog geen aanbieding voor de woning! Tijdens het kennismakingsgesprek vragen wij onder andere een inkomensverklaring 2017 of 2018 van de Belastingdienst van u en een eventuele partner. Deze is op te vragen via 0800-0543 of via www.mijnbelastingdienst.nl met uw DigiD-code. Na het kennismakingsgesprek zullen wij beoordelen of we u een aanbieding voor de woning kunnen doen.