Wonen aan 't Veldje

Publicatiedatum: 21-01-2019

Zoals u al eerder heeft kunnen lezen is Woningstichting Voerendaal vorig jaar gestart met de ontwikkeling van het nieuwbouwproject ‘t Veldje in Kunrade. Het project ligt op steenworp afstand van het centrum van Voerendaal en is gelegen tussen de Eynattenstraat, ‘t Veldje, de Hogeweg en de Kunostraat. Woningstichting Voerendaal gaat op het voormalige Radarterrein (voor de wat oudere Voerendalers; de locatie van de oude jongensschool) 15 levensloopbestendige woningen bouwen bestemd voor de verhuur in de sociale sector. De vermoedelijke huurprijzen liggen tussen de € 580,00 en € 720,00 (prijspeil 2019). Er worden zes verschillende type woningen gebouwd met een of twee slaapkamers. De woningen zijn bestemd voor huishoudens bestaande uit 1 á 2 personen en er geldt geen leeftijdsgrens. De vermoedelijke oplevering is eind 2019. Om voor deze huurwoningen in aanmerking te komen zijn er wel een aantal voorwaarden:

• U staat ingeschreven als woningzoekende bij www.thuisinlimburg.nl. De verhuur zal te zijner tijd plaats vinden via deze website. Zorg dus dat u nu al ingeschreven staat als woningzoekende en alvast inschrijftijd opbouwt. U kunt nu wel al uw interesse bij ons kenbaar maken. Wij zullen u dan informeren op het moment dat de verhuur start.

• Uw huishouden bestaat uit maximaal 2 personen.

• Uw huishoudinkomen mag maximaal € 38.035,00 bedragen (prijspeil 2019).

• U woont in de gemeente Voerendaal en laat bij de verhuizing een huur-of koopwoning achter. Inwoners van de gemeente Voerendaal die bij verhuizing een woning achterlaten krijgen voorrang bij de toewijzing van dit nieuwbouwproject. Er zijn speciale afspraken gemaakt met de gemeente Voerendaal en de Provincie Limburg om het probleem van het huisvesten van statushouders op te lossen in de gemeente. Immers wanneer inwoners van de gemeente Voerendaal naar deze woningen verhuizen, komen er elders in de gemeente woningen vrij waar eventueel statushouders gehuisvest kunnen worden.

Kijkt u regelmatig op onze website om de voortgang van deze woningen in de gaten te houden.