Betalingsachterstand

Het is belangrijk dat u de huur iedere maand op tijd betaalt. De huur voor uw woning moet uiterlijk voor de eerste dag van de maand zijn overgeschreven. Wij adviseren u om zorgvuldig om te gaan met uw huurbetalingen. Een huurachterstand kan immers snel oplopen.

Als er sprake is van huurachterstand, doorlopen we een aantal stappen:

  • 1

    Herinnering

  • 2

    Aanmaning

    Wanneer er geen betaling volgt op onze herinnering, krijgt u van ons een aanmaning. Volgt binnen 14 dagen geen betaling, dan zijn wij genoodzaakt de vordering uit handen gegeven aan de deurwaarder en start een formeel traject. U betaalt dan naast de huur ook de incassokosten.

    Neem dus direct contact met ons op als u een probleem krijgt met het betalen van de huur. Wacht niet, want hoe hoger uw huurachterstand oploopt, hoe groter de problemen worden. We kunnen dan samen zoeken naar een oplossing. Dit zou een betalingsregeling kunnen zijn. Die is kosteloos.

    In dat geval betaalt u elke maand een bepaald bedrag extra naast de lopende huur om de huurachterstand af te lossen. Ook kunnen wij u doorverwijzen naar de hulpverleningsinstanties.

  • 3

    Deurwaarder

    Hebben wij de deurwaarder ingeschakeld, dan zijn de kosten voor de deurwaarder voor u. In het uiterste geval kunnen wij u dwingen de woning te verlaten. Tijdens deze periode dient u contact op te nemen met de deurwaarder en niet met Woningstichting Voerendaal.

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden