Huur betalen

Als u een woning van ons huurt, moet u maandelijks de huur bij vooruitbetaling betalen. Door het ondertekenen van de huurovereenkomst stemt u ermee in, de huur op tijd te betalen. Dat betekent dat u de huur betaalt vóór de eerste van de maand. Bijvoorbeeld: U moet de huur van de maand februari op 31 januari hebben betaald.

U kunt uw huur op verschillende manieren betalen:

Automatische Incasso (AI)

Overschrijving per bank (Periodieke Overboeking)

Voor huurders die voor 1 januari 2014 een woning van Woningstichting Voerendaal hebben gehuurd geldt dat zij ook kunnen betalen via een periodieke overboeking.

Via internetbankieren kunt u een maandelijkse opdracht instellen of het iedere maand handmatig overmaken. Het rekeningnummer van Woningstichting Voerendaal vindt u op onze contactpagina.

Als u een maandelijkse opdracht instelt, moet u er wel rekening mee houden dat u de bank tijdig informeert over wijzigingen in het huurbedrag, bijvoorbeeld bij huurverhoging. Zo voorkomt u dat het verkeerde bedrag wordt overgemaakt.

Acceptgiro

Bestaande huurders, die nu al een acceptgiro ontvangen, blijven acceptgirokaarten ontvangen. Nieuwe huurders kunnen alleen betalen via een Automatische Incasso (AI).

Contant betalen hebben we liever niet.