Woning opleveren

Als u verhuist, moet u aan veel dingen denken. Om het u gemakkelijk te maken vindt u hier alle benodigde informatie over de huuropzegging en de checklist huuropzegging.

Opnamegesprek

Na de huuropzegging ontvangt u een bevestigingsbrief met in de bijlage informatie over de oplevering van uw woning. In de brief staat ook wanneer onze technisch adviseur bij u langskomt. Deze afspraak is belangrijk zodat u na het inleveren van de sleutels niet voor onverwachte kosten komt te staan. Tijdens de opname (1ste inspectie) maken wij afspraken met u over de oplevering van uw woning. Deze afspraken leggen we vast op een opnameformulier die ondertekend wordt door u en onze technisch adviseur. Zo weet u precies wat u moet doen om uw woning netjes achter te laten.

Eindinspectie

Sleutel inleveren

U levert de sleutels in op de datum en wijze, die u met onze technisch adviseur heeft afgesproken. Waar en wanneer u de sleutels aflevert staat vermeld op het opnameformulier dat u heeft ontvangen tijdens de opname van uw woning. U betaalt voor elke dag dat de sleutels langer in uw bezit blijven een vergoeding ter hoogte van de daghuur.

Eindafrekening

U ontvangt van ons een vertreknota waarop de eindafrekening staat. Openstaande bedragen worden altijd met de eindafrekening verrekend. Dit zijn niet alleen de bedragen vermeld op het inspectieformulier maar ook te veel of te weinig betaalde huur. Dit laatste geldt voor eventueel afgesproken vergoedingen voor Zelf Aangebrachte Verandering (ZAV). En ook voor de verrekening van kosten als de woning niet volgens afspraak is opgeleverd.