Wmo

De Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) regelt dat mensen met een beperking de voorzieningen, hulp en ondersteuning krijgen die ze nodig hebben. Het kan gaan om ouderen, gehandicapten of mensen met psychische problemen. De Wmo zorgt ervoor dat iedereen zo veel mogelijk zelfstandig kan blijven wonen. Het is daarom mogelijk om aanpassingen in uw woning aan te laten brengen, bijvoorbeeld: een traplift, aanpassing aan uw badkamer, aanpassingen aan drempels, enzovoort.

Aanvragen WMO

U kunt een aanvraag indienen bij het WMO-loket van de gemeente Voerendaal. De aanvraag wordt door het loket beoordeeld. Aanpassingen kosten geld en worden deels of volledig betaald uit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo). Het kan dus ook zijn dat u een eigen bijdrage moet betalen. Het Wmo-loket geeft u hierover alle informatie.
Woningstichting Voerendaal speelt geen rol bij uw aanvraag. Die moet u doen bij de gemeente. Ook de uitvoering en het onderhoud aan de aanpassing wordt geregeld en uitgevoerd door de gemeente.

Meer informatie over WMO

Wilt u meer weten over deze wet? Dan kunt u kijken op de website van de Rijksoverheid of op de website van de gemeente Voerendaal